Nano War 2.0 private beta 6: multiplayer

[:en]Thanks for playing the previous beta versions.
I fixed lot of bugs and I added some features including the multiplayer mode.
Now you are able to play Nano War against 1, 2 or 3 players with the new game system.
The game is still in beta because the multiplayer mode has to be tested and playtested again and again.
There are only 3 maps available : 1v1, 1v1v1 and 1v1v1v1.

You can still play on the private beta here with this password: beta.

Enjoy! And don’t forget to post any bugs or suggestions on the forum (no registration required).

Beta 6 release note:

  • Multiplayer mode
  • Nano War 2 account (You can use your Nano War 1 account)
  • Guest players can play online
  • Game statistics are saved: You win experience points
  • New background music
  • New collision detection in order to win performance
  • Fixed bug when the game is paused
  • Fixed bug when units can interfere the  mouse click
  • Fixed a sound loop when units accelerate
  • New visual asset on the WhitebloodCell + AntibodyCell
  • Units move on his target only when they accelerate
  • The R key can restart the game
  • Fixed autopause bug
  • Fixed the next button is on foreground
  • Fixed bug when game is paused. Special cell are not paused.

[:fr]Merci d’avoir testé les précédentes versions betas.
J’ai corrigé un bon paquet de bugs et j’ai ajouté quelques spécificités y compris le mode multijoueur.
Maintenant vous pouvez jouer à Nano War contre 1, 2 ou 3 joueurs en même temps avec le nouveau gameplay.
Le jeu est encore en version beta car le mode multijoueur a besoin d’être testé à fond.
Pour l’instant il n’y a que 3 cartes disponibles: 2 joueurs, 3 joueurs, 4 joueurs chacuns pour soi.

Vous pouvez toujours jouer à la version beta ici avec le mot de passe : beta.

Amusez-vous bien ! Et n’oubliez pas de rapporter les bugs et vos suggestions sur le the forum (aucune inscription demandée).

Nouveautés de la Beta 6 :

  • Mode multijoueur
  • Compte Nano War 2, celui de Nano War 1 est toujours utilisable
  • Les joueurs peuvent jouer sans inscription
  • Les statistiques de la partie sont enregistrés
  • Nouvelle musique d’ambiance pendant la partie
  • Nouveau système de collision
  • Bug de la pause corrigé
  • Bug corrigé des unités qui gênaient le clic
  • Bug des sons des unités qui accélèrent corrigé
  • Nouvel asset graphique pour la cellule Globule blanc fusionnée avec l’anticorps
  • Les unités s’orientent vers leur cible uniquement quant elles accélèrent
  • La touche R permet de redémarrer la partie
  • Bug de la pause automatique corrigé
  • Bug du bouton Suivant corrigé

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Author: Benoit Freslon